Kto jest administratorem Państwa danych osobowych?
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane dane osobowe,
jest Centrum Medyczne REHAB Sp. z o.o.Sp. k.z siedzibą w Czeladzi przy ul. 21 Listopada 12
(dalej ADO).
Powołaliśmy Inspektora Ochrony Danych, funkcję tą pełni Pani Andżelika Jabłońska. Z Inspektorem Danych Osobowych można się skontaktować w sprawie danych osobowych pisząc na adres: rejestracja@cmrehab.pl.
Skąd mamy Państwa dane?
Otrzymaliśmy je od Państwa podczas zakładania dokumentacji medycznej.
Jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych przez Centrum Medyczne
REHAB Sp. z o.o. Sp. k.?
Przetwarzamy dane osobowe, ponieważ jest to niezbędne do wykonania umowy zawartej Narodowym
Funduszem Zdrowia oraz wymagają tego akty prawne obowiązujące podmioty działalności
leczniczej:
sprawozdajemy poprzez licencjonowany program mMedica wszystkie świadczenia zdrowotne
drogą elektroniczną do NFZ
planujemy świadczenia zdrowotne realizowane przez nas i sprawozdajemy drogą
elektroniczną kolejki oczekujących na świadczenia medyczne do NFZ
przekazujemy informacje statystyczne do GUS
przekazujemy informacje statystyczne medyczne i dotyczące zatrudnienia osób
wykonujących zawody medyczne do ogólnopolskiej bazy danych za pomocą elektronicznych
sprawozdań za pośrednictwem Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
kontaktowania się z Państwem w celu potwierdenia lub zmainy terminu usług zdrowotnych.
Zgodę na przetwarzanie danych osobowych możecie Państwo wycofać w dowolnym momencie w
ten sam sposób jak ją wyraziliście. Będziemy przetwarzać dane osobowe dopóki nie
wycofają Państwo zgody.
Czy musi Pan/Pani podać nam swoje dane osobowe?
Wymagamy podania następujących danych osobowych, aby móc wykonać umowę zawartą z NFZ, a
tym samym zrealizować świadczenie zdrowotne:
imię i nazwisko, numer PESEL
adres zamieszkania, numer telefonu kontaktowego
dane lekarza i podmiotu leczniczego kierującego pacjenta do nas
rozpoznania i wyniki badań diagnostycznych oraz dane zawarte w ankiecie o stanie
zdrowia
liczbę i rodzaj oraz terminy realizacji świadczeń z zakresu rehabilitacji leczniczej
wszystkie dane dotyczące stanu zdrowia i terapii uzupełniane podczas udzielanych u nas
porad lekarskich i zabiegów w pracowni fizjoterapii dotyczące leczenia i rehabilitacji
Jeśli z jakiegoś powodu pacjent nie poda tych danych osobowych, niestety nie będziemy
mogli udzielić Państwu świadczeń zdrowotnych, a w konsekwencji nie będziecie Państwo
mogli korzystać z usług naszej firmy.
Jeżeli wymagają tego przepisy prawa, możemy wymagać od pacjentów podania innych
niezbędnych danych.
Jakie pacjent ma uprawnienia wobec ADO w zakresie przetwarzanych danych?
Gwarantujemy spełnienie wszystkich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o
ochronie danych, tj. prawo do dostępu, sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania,
niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo
do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
Z uprawnień tych można skorzystać, gdy:
w odniesieniu do żądania sprostowania danych: jeśli zauważycie Państwo, że dane są
nieprawidłowe lub niekompletne;
w odniesieniu do żądania usunięcia danych: jeśli dane będą przetwarzane niezgodnie z
prawem lub do celów innych niż wymienione poprzednio.
Pacjent ma prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem danych osobowych do organu
nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (adres: Generalny
Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
W jakich sytuacjach pacjent może się sprzeciwić wobec przetwarzania danych?
Pacjent ma prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, gdy:
dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym są
profilowane dla tego celu.
Z prawa sprzeciwu można skorzystać od 25 maja 2018 roku.
Komu udostępniamy dane osobowe?
Dane osobowe udostępniamy Narodowemu Funduszowi Zdrowia i innym podmiotom działalności
leczniczej zgodnie z obowiązującym prawem. Możemy przekazać dane osobowe organom
publicznym, np. sądom, prokuratorom na podstawie pisemnego żądania, do ZUS, KRUS, firmom
ubezpieczeniowym na podstawie odrębnej zgody właściciela danych.
Jak długo przechowujemy dane osobowe?
Przechowujemy dane osobowe pacjentów przez czas realizacji świadczenia zdrowotnego, a
także po ich zakończeniu przez 20 lat kalendarzowych licząc od zrealizowania usługi
zdrowotnej zgodnie z obowiązującym prawem.
Czy przekazujemy dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego?
Nie.
Czy przetwarzamy dane osobowe automatycznie (w tym poprzez profilowanie) w sposób
wpływający na Państwa prawa?
Dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w systemach informatycznych
Narodowego Funduszu Zdrowia (w tym w tym w celu informowania pacjenta o zrealizowanych
na jego rzecz wszystkich świadczeniach zdrowotnych przez wszystkie podmioty działalności
leczniczej finansowane ze środków publicznych), w celu potwierdzenia w systemach
informatycznych PESEL i ZUS prawa do świadczeń z ubezpieczenia zdrowotnego, w celu
werufikacji zasadności skorzystania lub sfinansowania świadczeń medycznych ze środków
publicznych.